انا العطشان

دست نویسی از زنجیره نامتناهی افکارم...

دست نویسی از زنجیره نامتناهی افکارم...

انا العطشان

مکانی برای ثبت خاطرات، دلنوشته ها و ...

آخرین نظرات

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

۳۰
مهر ۹۲

خدای متعال نیز در قرآن با تأکید به این که بندگانش با دیگران به نحو احسن سخن بگویند والاّ شیطان بین آنها نزاع ودعوا راه می اندازد :

وَ قُل لِّعِبَادِى یَقُولُواْ الَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ إِنَّ الشَّیْطَنَ یَنزَغُ بَیْنهَُمْ إِنَّ الشَّیْطَنَ کاَنَ لِلْانسَانِ عَدُوًّا مُّبِینًا

به بندگانم بگو: «سخنى بگویند که بهترین باشد! چرا که (شیطان بوسیله سخنان ناموزون)، میان آنهانزاع و دعوا می اندازد ؛همیشه شیطان دشمن آشکارى براى انسان بوده است! (سوره اسرا آیه ۵۳).

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۱:۳۶
سعید زینلی
۳۰
مهر ۹۲

همه ما بارها از مضرات نوشابه و عوارض آن بر دستگاه گوارش و دندان هایمان شنیده ایم اما این تمام ماجرا نیست.

استفاده مکرر از نوشابه در برنامه غذایی به طور مستقیم بر هشت عضو بدن از جمله کلیه، ریه، قلب و حتی مغز اثر منفی به جا گذاشته و آسیب های جبران ناپذیری را به بدن وارد می کند.

راستی شما فکر می کنید نوشابه های رژیمی جایگزین مناسبی برای نوشابه های معمولی هستند یا خیر؟ پاسخ را در راهنمای تصویری ما ببینید.

در این اینفوگراف شما به صورت تصویری و ملموس با محتویات مضر نوشابه و اثراتی که بر بدنتان می گذارد آشنا خواهید شد.

نوشابه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۱:۲۸
سعید زینلی
۳۰
مهر ۹۲

در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که در هیچ کتابی یافت نمی‌شود و در حقیقت راه میان‌بری است به سوی خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

index

استاد فاطمی می فرمایند:خانمی است شوهرش بسیار متدین و اهل نماز و روزه؛ خانم افسرده شده است. رسیدگی کردیم دیدیم ۲۰ سال این آقا صبح گفته خداحافظ، شب گفته سلام. بله، همان آدم مومن مقدس. نماز جماعتش را همه در مسجد خوانده و آمده است. بله بعضی ها دین را مسخره کرده اند. دین این نیست که عزیز من. شب می آید خانه. حاجی شام داریم ، بیاورم؟ با یک لحنی می گوید: چی داریم؟  یک لقمه خورده می گویند حاجی خوابش برد. صبح هم بیدار شده نماز و تعقیبات. بعد هم با اخم خداحافظ. نه یکی نه دوتا، بلکه یک گونی پر؛ خانم ها نامه نوشتند.

حرفشان این است که جیبمان پر از پول است. طلا، امکانات و خانه بزرگ…. ولی محبت ندیدیم.

این موضوع یک طرفه نیست. از آن طرف آقا داریم که خانم افسرده اش کرده است. این قدر خانم بداخلاقی کرده آقا نمی داند چه کار کند؟ یک خرده بنشینید محاسبه نفس بکنید. در بهار درختان را هرس می کنند، چندتا گل می کارند. چند تا گل بکارید. گل رافت و عطوفت بکار! خانم، آقا! ببینم می توانی اخلاقت را خوب کنی! می توانی فریاد نزنی! می توانی غضبت را کنترل کنی! وقتی به باغچه رسیدگی می کنند، بعضی گیاه ها را که خشک شده، در بهار از ریشه در می آورند. این تکبر را بیندازید دور. گیاه از خود راضی بودن را بینداز دور. پس کی می خواهیم متحول شویم؟»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۱:۲۵
سعید زینلی
۳۰
مهر ۹۲

رابطه میان زوجین رابطه ای مهم و حیاتی است. چرا که یک زوج، پایه های یک خانواده را تشکیل می دهند و اگر این پایه ها دچار تزلزل باشند، بر شکل گیری شخصیت فرزندان احتمالی این خانواده، تاثیر خواهند گذاشت.

در رابطه میان یک زوج، نکات متعددی وجود دارد که هر یک به نوعی حائز اهمیت می باشند. اما به نظر می رسد آنچه بیش از هر چیزی مهم است این است که زن و مردی که تشکیل زندگی داده اند، از همان آغاز زندگی مشترک شان، چگونه به یکدیگر نگاه می کنند و چه نگرشی نسبت به یکدیگر دارند. این مسئله بسیار مهم است و می تواند موجب افزایش مهر و عطوفت در میان زوج و یا کاهش چنین چیزی باشند و یا در نهایت، نوعی احساس بی تفاوتی در میان آنها ایجاد کنند. نکته مهم این است که رفتار زوجین نسبت به یکدیگر در ارتباط مستقیم با نحوه نگرش آنها نسبت به یکدیگر قرار دارد. مسلما فردی که همسرش را به چشم انسانی ارزشمند و محترم نگاه می کند، رفتاری احترام آمیز با او دارد. فردی هم که همسرش را فروتر از خویش ببیند و او را فردی نالایق بداند، رفتاری حقیرانه نسبت به او خواهد داشت. بنابراین برای اینکه فردی بتواند رفتاری شایسته و مطلوب با همسرش داشته باشد، لازم است که ابتدا نگرش خود را نسبت به همسر، اصلاح کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۲ ، ۰۰:۰۵
سعید زینلی